byromania – ridem, glumim, dar in incinta – atentie, spoilere !

20 de cistigatori, bravo, concursul s-a terminat, asa ca am promis solutiile.

Am vrut un joc usor de realizat, foarte usor de inteles, relativ greu de rezolvat. byromania e inspirata de notpron, fara sa fie nici pe departe la fel. Mi se pare ca nivelurile notpron sint adesea complicate arbitrar, de dragul complicatiei, iar majoritatea imaginilor nu au legatura cu indiciile. Fara suparare, dar daca trebuie sa cauti problema in codul sursa, ala nu mai e joc placut.

Asa ca am inventat sistemul de hinturi ca sa-l simplific cumva. Am jucat foarte multe adventures cind eram mai tinar (Monkey Island, cineva?) si am incercat sa reproduc cumva experienta dialogurilor ilare de acolo date, de exemplu, de combinarea unor obiecte necombinabile din inventar.

In ceea ce priveste problemele in sine, astea au luat cel mai mult timp, am vrut sa fie toate cumva legate si vizual de byron, sa fie cit mai variate si necesitind cit mai multa gindire laterala. Povestea va continua in decembrie cu byromania 2, cu probleme noi si altfel. Sper ca sistemul din 2 va fi mai atractiv.

Jocul va ramine online, si chiar daca nu veti mai cistiga nimic, va puteti distra in continuare (sau cititi solutiile de mai jos). Noi va multumim pentru ca ati fost atit de multi !

Here be spoilers, aveti grija:

  • in fiecare nivel puteti cere ajutor: „ajutor”, „ajutor!”, „help”, „hint” etc. Asta va da un hint suplimentar.
  • fiecare fisier imagine-problema are un nume-hint. xxx.jpg.
  • in majoritatea poti intreba „cuvinte” sa afli cite are solutia. In multe niveluri, daca introduci un numar iti spune daca e sau nu un numar.
  • intrebarile incorecte care nu duc catre un hint primesc aleator o serie de raspunsuri negative de tip „necistigator”, „nu te lasa, Milica” etc. Astea nu sint indicii, desigur. Avind in vedere cit v-ati jucat, sigur stiti deja care sint raspunsuri „nu” si care sint indicii – daca nu esti sigur, reintrodu intrebarea: daca raspunsul e acelasi, e un indiciu.

In total am pus vreo 300 si ceva de hinturi si cite capcane am putut. Sint convins ca pot fi mult mai multe, dar om sint si eu.

Nivelul 1:

  • in iarba scrie cu verde „apasa aici si treci mai departe”. Scuze daltonistilor.
  • asta era, desigur, o capcana, facuta sa incercati sa clicati peste tot. Am primit chiar si mailuri cu „e defect butonul din iarba”. Hintul era ca poti apasa si cu altceva decit cu mouseul, si anume cu tastele. Apesi cuvintul „aici” si treci. Speak friend and enter, ca in Tolkien.

Nivelul 2:

  • aici sint 4 solutii, o las pe cea „corecta” la sfirsit.
  • pur si simplu spui cine e in fotografie, si anume 6.
  • poti sa numeri L-urile.
  • ajutor da „fii o furnica muiata in cerneala”. Care lasa urme, adica. -O furnica muiata in cerneala care sta lasa 6 puncte, avind 6 picioare.
  • iar solutia corecta este urmatoarea: eu indic dreapta. Dreapta ta. Drumul drept inseamna in cazul de fata drumul din dreapta. Ideea e sa  fii o furnica, sa lasi urme, sa pleci de undeva, sa zicem din punctul ala de pe tabloul 3, si sa tii mereu dreapta urmind distantele (L, sau D, sau orice notatie) din tabloul 2. Asadar, dreapta o unitate, dreapta o unitate, dreapta o unitate, dreapta 2 unitati, dreapta o unitate. Rezultatul e o traiectorie in forma de cifra 6 asa cum apare pe un calculator de buzunar.
  • A rezolvat-o cineva asa ?

Nivelul 3:

  • capcana ar fi Danut cel zimbaret.
  • Zimbaret este termenul romanesc „corect” pentru emoticoane. Sau smileys. Ochii zimbaretului standard sint doua puncte „:”
  • alta solutie: suspensie – „…” – o treime e un punct; intrebare „?”, jumatate e un punct. Punct pe punct = „:”
  • alta: avem ceva de impartit, aritmetica de clasa a 4-a, semnul impartirii.
  • „chitara” da „octava e raspunsul”, octava pe chitara e de regula marcata cu doua puncte.

Nivelul 4:

  • 3 cuvinte
  • Fotografia aia chiar exista. Acolo se face tuica. Don’t ask.
  • „un fiel de alchimii” e acolo ca sa ajungeti la ideea de accent moldovenesc, dar tot ce trebuie facut e sa inlocuiesti simbolurile alchimice din stinga jos cu simbolurile chimice echivalente.
  • Ele sint, de sus in jos si de la dreapta la stinga: arsenic, sulf, pluto (plutoniu), nichel, potasiu.
  • inlocuind, avem: As, S, Pu, Ni, K. Astea alcatuiesc 3 cuvinte, pe rinduri: As, SPuNi, K.
  • K in SMS-ica este „ca”, spuni este spune cu accent moldovenesc. Deci „as spune ca”.
  • aici am pus cele mai multe hinturi, sper ca v-au placut.

Nivelul 5:

    • 2 cuvinte
    • in imagine e Costin. Ghidati de hinturi, ne intereseaza numele lui de familie, adica Oprea. Fara cap = „prea”.
    • „ajutor” da „aproape XXX”, asta inseamna XX, asa cum se cheama si imaginea. XX iti da „fara Y”, si e vorba de cromozomii feminini. Feminin reiese si din „pentru doamne, gen”. Genul feminin. Te intereseaza cuvintele de gen feminin din lista aia lunga. Daca le marchezi cu ceva, le colorezi si te uiti la ele asa cum sta capul lui Costin, aplecat la 90 grade, ele formeaza cuvintul „mult”.
    • „prea mult”, deci:

Nivelul 6:

  • 1 cuvint
  • ajutor – incurcata tarasenie. Singura chestie incurcata e siretul.
  • imaginea se cheama „viclean” – siret adica. Siretul e cel important. Siret siret !
  • motanii sint doar decor, dar daca intrebi afli rapid ca nu conteaza.
  • ochiurile bocancului, gaurile prin care trece siretul sint 6 pe o parte, 7 pe alta. Cu ce poti asocia gaurile astea ? Cu literele din „motani blanosi”, iar siretul e solutia: „nationalism”

Nivelul 7:

  • Dan verde la fata e priceless.
  • solutia 1, rapida: ai extraterestru prin zona. In ce zona stau extraterestrii ? Zona 51. 51 introdus intr-un calculator de buzunar da SI.
  • solutia 2: Extraterestru care face autostopul = Ghidul autostopistului galactic – Douglas Adams. In carte exista un faimos raspuns suprem: 42. PP p1 pl D este pronumele personal pers 1 plural in dativ, adica ne, ni, noua. Mai precis, 9. Iar 42+9=51, care bagat in calculator e „si”.
  • 9 poate fi ghicit de cinefili si altfel din indiciile „Vampyra” – numele imaginii – si farfuriile zburatoare ultraieftine din spate – vorbim de cel mai prost film al tuturor timpurilor – Plan 9 from Outer Space al lui Ed Wood. So bad it’s good.
  • ajutor = Da. Adica si, in cel putin 3 limbi latine.

Nivelul 8:

  • imaginea se cheama „piti”. Pitzi.
  • totul e feminin. Si mai feminin ca la 5.
  • 5 feminizat, asadar solutia de la 5 pusa la feminin. „prea mult” devine „prea multa”.

Nivelul 9:

  • e imaginea de la The Night de pe A Kind of Alchemy. Intuneric.
  • ajutor iti da „Nu esti, sigur.”
  • dialogul dintre cei doi si hinturile astea ar trebui sa va duca la ideea de orb. „Orb” iti da „comunicativ”. Cum comunica orbii ? Vorbesc, da :) Si altfel ? Prin Braille.
  • Braila e si de la „a gasit orbul Braila” si de la Braille.
  • solutia e in Braille pe cer, dar diagonal si cu fundul in sus. Acolo scrie „iarba” (care e si o anagrama partiala a lui Braila din intimplare).

Nivelul 10:

  • imaginea se cheama „frica”. In ea e Marcel, pe care daca-l introduci, afli „mesterul”. Mesterul strica si drege de frica.
  • de fapt, partea de sus a imaginii e o stereograma (mai precis, o autostereograma) a cuvintului „strica”. Dar nu toti oamenii pot sa le vada corect – aici aveti un articol despre cum sa vezi stereograme. Cea de fata e de tip paralel.
  • hintul e „2g” – doua grame. Stereograma. Marcel zice „stereo, frate”.
  • sau te-ai prins deja ca toate solutiile de pina acum alcatuiesc o fraza, si continuarea logica e „strica”.

Nivelul 11:

    • imaginea e „cederaspunsuri” si e un GIF, nu un jpg. Asta ar putea sa va zica ceva: conteaza fiecare pixel din ea.
    • ajutor: prea mult ajutor strica. Alaturi de „raspunsuri, nu conteaza decit ce am spus deja”. Ati prins aluzia: toate raspunsurile dinainte alcatuiesc o fraza, urmatoarea: „Aici 6: as spune ca prea mult nationalism si prea multa iarba strica.”
    • ce faci cu ea ? Vorbim de culori: nationalism romanesc, ca sintem in byromania, deci rosu, galben, albastru si verde – iarba.
    • Culorile astea „strica” deci trebuie sterse. Intr-un alt soft: Paint sau Photoshop de ex. Paint sigur aveti in Windows.
    • cum ? Introduci „paint” sau „photoshop” si afli. In Paint, cu Eraser, right clic dupa ce selectezi culoarea pe care vrei s-o stergi.
    • Poti sterge si negrul, asta afli din hinturi, dar nu e neaparat necesar.
    • Dan a descoperit ca daca inversezi culorile din imagine vezi ce scrie fara sa mai faci substitutiile respective.
    • Mesajul care ramine este secretul albumului: „Am reorchestrat piese romanesti care-ti sunt dragi. Haideti sa le redescoperim. Al treilea album se intituleaza”
    • In primul rind, cheia, adica ne intereseaza doar primul rind din mesajul asta: „am reorchestrat”.

Asa arata imaginea dupa stergerea celor 4 culori. Daca stergeti si negrul e si mai clar:

Nivelul 12:

  • Labirintul chiar are o solutie, am sculptat la el de mi-a venit acru.
  • stinga jos scrie „antilabirint”, pe care daca-l introduci afli ca e opusul labirintului. Care e scopul labirintului ? „vrei sa afli pe unde poti trece”. Asadar, cel al antilabirintului e sa afli pe unde NU poti trece. Pui asadar mina pe mouse (sau il imprimi) si pleci dintr-o intrare si umpli toate culoarele (albe) unde poti ajunge). Ramin 7 zone inchise complet care formeaza cuvintul „perfect”. Ne-am pus pe noi pe spate ca sa nu puteti da un paint bucket pur si simplu in photoshop si sa aflati instantaneu :)
  • saaaau:
  • Noi stam in cerc, imaginea se cheama incerc – in cerc, daca introduci „cerc” ai „oricum l-ai lua”. Cercul este perfect.
  • Sau stam in stea, si afli ca e o stea neutronica – asta e o sfera perfecta.

Asa arata zonele inchise (am pus si solutia labirintului):

Asadar, byron – Perfect e un album de remakeuri romanesti. Majoritatea de nerecunoscut.
Iar eu am incalecat pe-o sa si ne vedem la byromania se intoarce.
Sper ca v-a placut si v-a exersat neuronii, mie sigur mi-a placut s-o concep.
Multumiri intense lui Alex Trifan care a facut toata partea de baza de date pe server – functionarea hinturilor, precum si Clarei si lui Kozminovici, care m-au batut la cap o gramada sa facem un joc si au reusit, in ciuda reticentei mele. Ei mi-au zis si ca e prea greu, dar am incredere in prietenii byron :)

6

6 thoughts on “byromania – ridem, glumim, dar in incinta – atentie, spoilere !

  1. tiranha 6 ani ago

    Inca mai sunt frustrata de jocul tau, dar tot te felicit! Mi-a placut. See you in the next one

  2. Oana 6 ani ago

    mmm, nu am terminat dar vreau foarte mult sa merg….daca ne platim singuri drumul ne primiti?

  3. mmobsy 6 ani ago

    oai! trecem peste toate frustrarile acumulate de faptul ca nu l-am terminat, ca am ajuns sa blestem pana si salina, ca inca mai tremur de la atata cafea si va felicit!! mi-a placut jocul de numa!
    have fun there!

  4. otip 6 ani ago

    mda…….chiar aveau toate logica….sunt curioasa cati au gasit raspunsul bazandu-se pe o asemenea logica….dar important e ca am ajuns la raspunsul cel bun in cele din urma :D

  5. Izabella 6 ani ago

    Mda, la 5 nu era ce ma gandisem eu:)). Nu cred ca mi-ar fi picat fisa nici intr-o luna:)). Acum pot continua jocul:D. Daca ma enervez foarte tare, macar ma pot uita la solutii:)). Oricum, foarte tare jocul si felicitari celor care au fost isteti si l-au terminat la timp! :)

  6. Matei 6 ani ago

    Adevarul e ca am avut multe flash-backuri din monkey island cat m-am chinuit la jocul asta. :) Felicitari 6