Inside the Acoustic Drama ep.2

Repetitiile au durat doua luni aproape zilnic, am rescris majoritatea pieselor (spun rescris in loc de re-orchestrat pentru ca in anumite cazuri am schimbat si armoniile, liniile melodice si structura) si am inceput sa ne interesam de unde putem imprumuta anumite instrumente, cum ar fi banjo-ul, percutiile, pianul sau  contrabasul. Am scris partituri pentru un cvartet de coarde si am hotarat sa lucram cu aceiasi oameni cu care colaborasem pentru Forbidden Drama. Ei intre timp se mai schimbasera si in locul lui Iustin venise Alexa.

A trebuit sa alegem piesele din repertoriul invitatilor si, desi nu s-ar parea, a fost destul de complicat. Pentru Andries au fost vreo 5 propuneri si s-a vehiculat la un moment dat ideea sa le cantam pe toate 5, ca erau scurtute. Am zis totusi ca n-ar fi bine sa exageram si am ales una care ne placea si era destul de cunoscuta. Piesa Paulei a fost propunerea ei. A trebuit modificata insa destul de drastic pentru a se incadra in film.

Dupa ce ne-a anuntat Oleg ca nu poate veni a trebuit sa cautam o alta echipa, am consultat devize estimative ale mai multor firme si in cele din urma am ales echipa lui Andrei Baltaretu, care parea cea mai potrivita sa faca fata productiei si se incadra si in buget.Am programat unplugged-ul pe 3 aprilie pentru ca in Bucuresti era Summit-ul NATO si majoritatea oamenilor implicati erau liberi si mai mult ca sigur ca nu vroiau sa petreaca saptamana in casa. Ca sa nu avem parte de buluceala la filmari, nu am anuntat concertul, dar am vorbit cu prietenii din Bucuresti care puteau fi interesati sa participe si in cele din urma s-a adunat o mica gasca dispusa sa ne urmeze la Tg. Mures pe post de public. Restul de scaune urmau sa fie ocupate de prietenii teatrului. Si ca sa nu fie cu suparare am programat un concert electric in acelasi loc pe 4 aprilie deschis pentru public.

Pe 1 aprilie am plecat spre Tg. Mures, pentru a nu fi obositi de pe drum la repetitia generala si pentru a evita aglomeratia de la iesirea din Bucuresti cauzata de Summit. A doua zi am petrecut nu mai putin de 14 ore pentru aranjamentul pe scena, soundcheck si repetitie generala. Am imprumutat o pianina de la Academia de Muzica – a fost haios, ca vroiau sa ne dea o ruina, dar i-a convins Codrut ca prin minune sa ne dea o Yamaha care zacea pe un hol (a trebuit sa si semneze o hartie cum ca e responsabil pentru eventualele daune). Pe drumul de intoarcere la teatru eram in duba de marfa in spate vreo patru insi ca sa tinem de ea sa nu se izbeasca de pereti, si asa, pe intuneric, am inceput sa si cantam. Romantic de-a dreptul. La teatru alte discutii – nu stiam daca o sa tina podeaua o greutate de proportiile alea (bastionul fiind dupa cum spuneam mai devreme medieval, avand deci o structura de barne din lemn), mai ales ca a doua zi urma sa se aduca si macaraua, care mai cantarea inca 400 kg. Andries, cu umorul specific dumnealui, ne-a prevenit ca n-o sa tina scara, ca-i de lemn, iar daca o sa tina, sigur n-o sa tina pasarela, iar daca nici pasarela nu cedeaza o sa se rupa a doua scara, care e si mai fragila, si hai sa zicem prin absurd ca tine si asta, podeaua de sus e subreda, o sa cedeze cat ai zice peste, iar daca trecem de toate astea si nu se rupe nimic a doua zi oricum soseste si macaraua  si atunci sigur o sa se rupa toate podelele si o sa ne trezim cu totii la subsol. In cele din urma am hotarat sa riscam mai degraba decat sa plecam acasa (daca nu reuseam sa avem absolut totul acustic, nu aveam de gand sa cantam o nota), asa ca ne-am angajat intr-o munca de hamali, pe scarile inguste, incurcandu-ne de multe ori intre noi, impiedicandu-ne, trecand cat de repede se poate pe pasarela care parea si mai firava ca podul. Se pare insa ca acei constructori din evul mediu isi stiau bine meseria – chiar daca in timpul concertului simteam vibratii alarmante in podea de fiecare data cand macaraua aluneca pe sine structura s-a dovedit a fi foarte stabila.

DSC_9806

Picture 054

 

 

 

 

Episoade precedente:
Episodul 1

Citeste in continuare:
Episodul 3
Episodul 4

4

4 thoughts on “Inside the Acoustic Drama ep.2

  1. Druida 8 ani ago

    Acum am inteles… pe linga asta, plimbarea pianinei pentru ‘Watercolor’ a fost parfum de roze :).

  2. bulletpr00f13 8 ani ago

    a fost de-a dreptul genial concertul de la Palatul Copiilor :) trebuie neaparat sa faceti lucrul acesta si cu „A Kind of Alchemy”. Respect!

  3. Guido 8 ani ago

    Hi everybody.
    Does anybody know how to purchase a copy of ACOUSTIC DRAMA?
    Thanks for your help.
    Guido

  4. dan 7 ani ago

    hey, Guido,
    it seems Acoustic Drama is sold out. you have to wait for another edition or convince someone to give you his/her own copy. you can still find the albums on the market though.